על מה נדבר בכתבה? 

השנה נפלו בישראל כ-200 עסקים למתקפות סחיטה מקוונת; האקר השיג גישה לרשת של חברה, הצפין ונעל את כל השרתים ואז דרש סכומי עתק כדי לשחרר אותם. מספר גדול בהרבה של עסקים נפל קורבן לגניבת מידע – חומר עסקי שיכול לשתק את העסק מול מתחרים, וחומר מסוכן פי כמה: מידע אישי של לקוחות.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, "מידע אישי מסוכן" כולל יותר מפרטי האשראי וחשבונות הבנק שלנו; האקרים מכינים מטעמים גם משמות ומספרי זהות, כתובות, תאריכי לידה ואף רשימות קניות. די בפרטים אלה כדי לגנוב זהות של אדם, לפתוח חשבון בשמו ולהשתמש בו למטרות פליליות, לסחוט כספים מבעל החשבון, לפרוץ דרך המחשב שלו לעסקים אחרים, ועוד כהנה וכהנה פשעים שעדיף להתגונן מפניהם מראש במקום להתמודד עם תוצאותיהם. 

אכן, הפושעים מאוד יצירתיים; את כוונות הזדון הם הביאו מהבית, מאיתנו חסר להם רק מידע רגיש. אם ישיגו אותו, כולם נפגעים: המשתמש שרצה לקבל שירות ומילא פרטים אישיים, הארגון שכעת חשוף לתביעות וכך גם הספקים ונותני השירות התלויים בו. 

למרות המודעות הגבוהה כיום לאיומי סייבר למיניהם, האקרים עדיין מצליחים להסב נזק לעסקים ואנשים פרטיים כאחד. נזק זה הופך חמור שבעתיים כשהוא מגיע בימי מגפה עולמית ובעיצומה של אי-ודאות כלכלית; לפי דו"ח של חברת המחקר Statista, בשנה שעברה גרמו מתקפות האקרים נזקים של 3.5 מיליארד דולר, זינוק מורגש לעומת 2.7 מיליארד ב-2018, ואומרים שהשנה יישבר שיא שלילי חדש.

מה שומר על שומרי המידע - ביטוח ישיר

למה עסקים אוגרים מידע? 

במבט ראשון לשמור מידע בידיעה שהדבר הופך אותך למטרה נראה הימור מסוכן למדי – ועדיין עסקים ברחבי העולם עושים זאת, בגלל מונח שנזרק הרבה לאוויר – ביג דאטה שמו.

מהפכת הביג דאטה היא בעצם היכולת לדעת יותר על המידע שבידיך. למשל, עסק שעד עכשיו שמר פרטי עסקאות ולקוחות לצרכי תיעוד יכול כעת להצליב מועדי עסקה עם מועדי מבצעים, אירועים גדולים בחיים, אפילו מזג האוויר. 2020 הייתה שנת שיא בתחום איסוף מידע מקוון: הרי רוב האנושות ישבה חודשים שלמים בבית ועשתה את כל הקניות והעסקים שלה ברשת. התוצאה: המון מידע חדש שנצבר אצל כל עסק – מפיצריה ועד ביטוח אונליין. 

איסוף וניתוח המידע מקל על הארגון לקבוע מועדי השקת מבצעים, בחינת אפקטיביות ספקים ואף מתי אפשר לפנות ללקוח ולהציע לו דיל ליום הולדתו. הכל בזכות עוד ועוד תובנות שימושיות שמאפשר השימוש בביג דאטה.

איך משפיעה המהפכה המקוונת על הצרכן? 

אפשר לראות את יתרונות הביג דאטה ממש בכל פינה; למשל, את תחום הביטוח היא שינתה מקצה לקצה. במקום למצוא סוכן ולהתעסק איתו, להמתין לאישורים ולקבל הצעות יקרות שלא בהכרח משקפות את צורכי המבוטח, אנשים עושים ביטוח אונליין ויודעים שיקבלו גם מחיר הוגן וגם מוצר שנתפר למידותיהם על בסיס מידע זמין.

במקרה של ביטוח רכב למשל, רכיבים חכמים המותקנים ברכב יכולים לסייע לחברת הביטוח לקבל מידע על איכות הנהיגה בזמן אמת, ולהתאים את עלות ביטוח הרכב לפיה בין היתר. חיסכון נוסף שמאפשרת הכנסת טכנולוגיה מתקדמת לרכבים, היא הפעלת והקפאת ביטוח רכב לפי קילומטר לנהגים צעירים לדוגמא, שנוכחותם עד עתה הייתה קבועה ויקרה בפוליסה – אבל נדירה על הכביש. 

בנוסף, כשהעסק נשען על תשתיות מקוונות חכמות ולא צריך לשרוף זמן על פגישות פיזיות, או אפילו מו"מ, יש לו פחות הוצאות תפעול, מה שמאפשר מראש גביית מחיר נמוך יותר מהצרכן.

יתרון נוסף הוא החיסכון בזמן, וזמן – כולנו מדקלמים – שווה כסף. מחצי יום עבודה שנחסך בזכות היכולת להעביר דיווח מיידי על תאונה באפליקציה – ועד קבלת מבצעים רלוונטיים או הנחות מבוססות נתוני עבר טובים. בשורה התחתונה; היכרות של חברה עם המבוטח והמידע שלו, מאפשרת לספק לו מענה זריז וענייני בעת הצורך – ואם זכאי המבוטח לפיצוי, יקבלו הרבה יותר מוקדם.

לא מפתיע שחברות הביטוח הישירות מככבות במדד שירותי הביטוח של משרד האוצר; כל שנה מתפרסם המדד ומראה בין היתר, כמה משקיעה כל מבטחת בתפעול נכסיה הדיגיטליים. כאמור, פה נכנס לתמונה סיכון פוטנציאלי לארגונים שאינם זהירים: יותר מידע ברשת פירושו יותר הזדמנויות לגניבה ופשע מקוון. 

איך בכל זאת שומרים על המידע? 

ראשית, ארגונים שלוקחים ברצון את הסיכון שבניהול מאסות של מידע, יודעים כי מוטב לשמור אותו בכספת ולא בארונית – מה הכוונה? רוב גניבות המידע הגדולות בוצעו בידי פושעים רגילים, דרך פרצות אבטחה ממש מטופשות – ולא ע"י וירוס-על שנולד בבונקר איראני. שנית, החלפת גישת ה-"לנו זה לא יקרה" במדיניות אבטחה מקצועית ונהלים מסודרים.

ככל שיוצאת גרסה חדשה לתוכנת תשתית, על ארגונים לעדכן אותם ללא שהות: שרתים לא מעודכנים, או עם גיבויים שמונחים ברשת ללא הצפנה רצינית, הם מתכון לאסון. גם הקפדה על צעדים פשוטים כמו אכיפת החובה להחליף סיסמה אחת לרבעון או כל תקופה אחרת מוגדרת מראש, יכולה לסייע להגן על המידע שלנו.

מה שומר על שומרי המידע - ביטוח ישיר

כשהאבטחה טובה, זה משתלם: חברת הביטוח הישיר IDI למשל זוהרת בכל מדדי משרד האוצר, בין היתר הודות לניהול החכם של המידע שבידיה. כשאנשים יודעים שאפשר לסמוך על העסק שלך, הם פונים אליו יותר.

אריאל חסון, מנהל צוות תקשורת ואבטחת מידע בביטוח ישיר מספר על הנהלים הפנים ארגוניים: "מודעות העובדים לנושא אבטחת המידע בסביבת העבודה בביטוח ישיר גבוהה מאוד, הודות להדרכות וקמפיינים פנים ארגוניים שאנחנו מבצעים באופן שוטף", עוד הוא הוסיף בנוגע לסביבת העבודה הרגישה "אנחנו מלווים ונותנים מענה מאובטח לכל פיתוח או צורך בחברה. לצד זה, אנחנו מנטרים התנהגויות חריגות ברשת באמצעות שימוש בתשתיות אקטיביות מתקדמות".

עד 50% הנחה בביטוח מקיף לרכב* 

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח רכב

הכירו את ארגון ידידים: אנשים טובים באמצע הדרך
הכירו את ארגון ידידים: אנשים טובים באמצע הדרך

ביטוח ישיר שמחה להפנות לכם זרקור על הפעילות החשובה של ארגון ידידים שחרט על דגלו לספק סיוע ראשוני שאינו רפואי בדרכים

מה זה ביטוח לפי קילומטר ואיזה אופציות דומות יש?

מה זה ביטוח לפי קילומטר? למי זה מתאים ואיזה פתרונות שונים מציעות היום חברות ביטוח הרכב? כתבה חשובה מהמומחים של ביטוח ישיר

תתקדמו: ביטוח רכב דרך האינטרנט

ביטוח רכב הוא המוצר הביטוחי הנמכר בישראל ולא בכדי. כל בעל רכב במדינה מחויב ברכישת ביטוח חובה לפי חוק.

השוואת מחירי ביטוח רכב: טיפים לחסכון

ענף ביטוחי הרכב נחשב לאחד הענפים התחרותיים ביותר בשוק המקומי ולכן חשוב לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב על מנת למצוא את ההצעה המשתלמת ביותר

ההגנה הטובה ביותר: ביטוח רכב נגד גניבה

לדעת יותר על ביטוח רכב נגד גניבות אשר נעשה במסגרת ביטוח מקיף לרכב ויכול לחסוך לכם המון עוגמת נפש.

העולם שייך לצעירים: ביטוח רכב מגיל 21

כל הדברים שאתם צריכים לדעת כדי לרכוש ביטוח נהג צעיר מגיל 21.