על מה נדבר בכתבה?

אופנוע הוא כלי רכב מהנה, יעיל ואף זריז יותר בצורה משמעותית מהחלופה בעלת ארבעה גלגלים, על כך כל רוכב יעיד מעל ומעבר לכל ספק. . אולם הוא גם גם  יודע שכשהוא על הכלי שלו הוא חי בהכחשה מסוימת שכן הוא גם חשוף משמעותית לפגיעות. הרי אין  הבדל גדול בין לרכב על אופנוע לבין פשוט ללכת על הכביש עם קסדה למעט מהירות הנסיעה על האופציה הראשונה  שסביר להניח שרק תחמיר את הפגיעה. כך שלצד ההנאה, היעילות והזריזות כדאי שיהיה לנו ביטוח. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רכבים דו גלגליים מעורבים בפי חמש מתאונות הדרכים לעומת רכבים שאינם דו גלגליים. אמנם מרבית התאונות אינן באשמת הרוכבים, אך כשמגיע הרגע לשלם לבית החולים ולמוסך, רצוי תמיד  להיות מכוסים.

נתחיל מהבסיס - ביטוח חובה

ביטוח חובה מקנה לנו כיסוי מפני נזקים גופניים שאירעו לרוכב, לכל מי שנוסע איתו ולהולכי רגל באם הרוכב פגע בהם בעת תאונה. החוק אינו מאשר לנהג לנסוע ללא ביטוח זה ומכאן שמו המובהק - ביטוח חובה. תעריף ביטוח זה נקבע על פי סוג האופנוע ופרטי הנהג והוא גבוה משמעותית מתעריף ביטוח חובה לרכב בעל ארבעה גלגלים בגלל הסיכון הגבוה הכרוך בנהיגה על אופנוע.

ביטוח חובה מקנה לנו כיסוי מפני נזקים גופניים שאירעו לרוכב, לכל מי שנוסע איתו ולהולכי רגל באם הרוכב פגע בהם בעת תאונה.

כפפות רכיבה

כפפות הרכיבה אינן שם רק כפריט אופנתי או כדי לחמם את ידי הרוכב בזמן הנסיעה, מדובר בציוד הכרחי בעל חשיבות בטיחותית גדולה, שהרי בעת נפילה כפות הידיים הן הראשונות לפגוש את הקרקע. סוגי הכפפות מתחלקים בין כפפות חורף עבות ומחממות לבין כפפות קיץ דקות ואווריריות יותר. ניתן להשיג בשוק מגוון רחב של כפפות מעיצובים וחומרים שונים, מכפפות עור עם ניטים ועד כפפות צבעוניות ומאוירות למיניהן.

רגע, אבל לא הבנתי עדיין - למה בעצם החוק מחייב רכישת ביטוח? 

כמות הפגיעות בקרב רוכבי אופנוע היא עצומה: יותר מפי 30 רוכבי אופנוע נזקקו לשיקום בבית חולים לעומת נהגי רכבים גדולים. שיקום בבית החולים הנו תהליך ארוך מאוד, יקר ובמהלכו מושבת הנפגע מעבודה ומקבלת שכר ולא כל אדם יכול לעמוד בכך מבחינה כלכלית. לכן, כל המשתמשים בדרך בישראל חייבים לדאוג מבעוד מועד לביטוח בכדי למנוע מצב שהם ייפגעו מבלי שיהיה מי שיממן את הטיפול הרפואי בהם. 

אוקיי, אבל זה חתיכת מחיר. למה ביטוח אופנוע הוא כל כך יקר?

ככל שהסיכון גבוה יותר עלות הביטוח גדלה בהתאם. מרבית האופנועים במדינת ישראל מבוטחים באמצעות חברת "הפול – המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ", משום ששאר החברות, לאור הסיכון הבטיחותי וכמות התביעות הגדולה, אינן מעוניינות לבטח את הרוכבים. למעשה, פעמים רבות רצו אף להעלות את מחיר הביטוח כי סך הפרמיות שנגבו מכל רוכבי הדו גלגלי לא כיסה את סכום כל התביעות שחברות הביטוח שילמו למבוטחיהן חובשי הקסדה.

טוב, ויש דרך לקבל בו הנחות?

 הפול מאפשר רכישת ביטוח מוזל בכ-1,000 שקלים שבמסגרתו ההשתתפות העצמית של המבוטח מגיעה עד ל-25 אלף שקלים. מי שמבטח את עצמו רק בגלל החוק, עלול להתפתות להנחה, אבל בהתחשב בכך שרוב התאונות לדו גלגלי מתרחשות במרחב העירוני וסכום הנזק האישי אינו מגיע ל-25 אלף שקלים, אך אינו נמוך בכלל, מומלץ ללכת על בטוח ולרכוש ביטוח חובה רגיל. ישנן גם הנחות לפי מספר שנות הרישיון, מספר תאונות ושלילות של הנהג. היכנסו למחשבון תעריפי ביטוח חובה של משרד התחבורה כדי לברר כמה יעלה לכם ביטוח שכזה.

כמה עולה ביטוח לאופנוע?

רגע, מה זו ההשתתפות העצמית הזאת?

מדובר בסכום שעל המבוטח לשלם בעת נזק. סכום זה מופחת משווי הנזק הכולל שעולה על מנת להשיב את המצב לקדמותו. לדוגמא: אם נגרם נזק בשווי 30 שאלף שקל וההשתתפות העצמית עומדת על 1,200 שקלים, הפיצוי שיקבל המבוטח יהיה בסך 28 אלף ו-800 שקלים. ניתן להקטין את ההשתתפות העצמית תמורת תשלום נוסף, או להגדיל אותה ולקבל הנחה במחיר הביטוח.

ומה עם הגנה מפני נזקים לקטנוע עצמו? 

עכשיו אנחנו מגיעים לביטוחים שאינם חובה אך בהחלט מומלצים ומחירם הוגן הרבה יותר. הביטוח הראשון והמומלץ ביותר הוא ביטוח מקיף שכולל בתוכו את כלל הנזקים שעלולים להיגרם לאופנוע שלך או לרכוש בו פגעת. הוא כולל נזקי תאונה, שריפה, גניבה וכל דבר שעלול לגרום נזק בהתאם למפורט בפוליסה, כמובן. 

ואם יש לי קטנוע שלא שווה הרבה ולא משתלם לי לבטח אותו? 

במקרה כזה מומלץ לבטח אותו בביטוח צד ג'. זהו ביטוח שמכסה אך ורק נזקים שנגרמו על ידי הקטנוע שלך לרכוש של אדם אחר. ביטוח צד ג' נכלל בתוך הביטוח המקיף ויכול גם לבוא כביטוח נפרד לצד ביטוח החובה.

על פי מה נקבעים תעריפי ביטוח מקיף וצד ג'?

תעריפי ביטוח צד ג' לאופנוע נקבעים לפי נתוני הנהג העיקרי באופנוע, מספר הנהגים הנוספים ונתוניהם. גובה הביטוח המקיף נקבע לפי אותם פרמטרים בתוספת שווי האופנוע.

אוקיי, יש עוד משהו שאני צריך לדעת?

אל תשכח שאתה פגיע, שים קסדה וסע בזהירות. אה, ואל תדבר בטלפון תוך כדי. גם אם אתה חושב שאף שוטר לא רואה את הטלפון דחוק בקסדה. שמיעה חשובה מאוד לנהיגה בטוחה על אופנוע. בלי קשר לסוג הביטוח שתרכוש, מה שבטוח - מתאונות עדיף להימנע תמיד.

15% הנחה ברכישת ביטוח מקיף או צד ג' לאופנוע

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח אופנע

לחנות בראש שקט: אזעקות ומנעולים לאופנועים

גניבות אופנועים וקטנועים בישראל הם מכת מדינה שהופכת את חיי הרוכבים לקשים ומסובכים עוד יותר. כדי להקשות על מלאכתם של גנבים, כדאי להצטייד במנעול ובאזעקה כדי לשמור על האופנוע שלך הכי טוב שאפשר.

המדריך המקוצר: בטיחות וציוד לאופנועים

ההבדל בין רכיבה על אופנוע עם ציוד מתאים כמו מגני ברכיים, כפפות ומעיל לבין רכיבה בלעדיו עלול להיות משמעותי ביותר. מהי החשיבות של ציוד לאופנוענים ואילו אביזרים כדאי לרכוש? קבלו את ההמלצות שלנו

כמה עולה ביטוח לאופנוע?

על בטוח וביטוח: ממה מורכב ביטוח לאופנועים, מהו ביטוח חובה, צד ג' ומקיף וכיצד נקבעים תעריפי הביטוח והפיצויים