על מה נדבר בכתבה? 

עמוק בתוך שנת 2021, זה כנראה יהיה די בנאלי להגיד שאנחנו חיים בעידן טכנולוגי מסחרר. כבר לא מעט שנים שאנחנו מוקפים מסכים קטנים או גדולים, מתבססים על תדרים שנעים באוויר או על סיבים שמתחבאים בכל מקום, ומשתמשים בכל זה כדי להעביר את חיינו בצורה קצת יותר נינוחה ויעילה. למה לזוז מהספה כדי להשתתף בישיבה חשובה, להזמין ארוחה מלאה, או לקבל חוות דעת רפואית על הפריחה שהילד חזר איתה מהגן? 

מצד שני, קפיצות טכנולוגיות משמעותיות וגדולות באמת, הן לא משהו שקורה כל יום או יומיים, וגם לא כל שנה או שנתיים. אבני דרך רציניות, כאלה שמשנות סדרי עולם ומשפיעות ישירות על חייהם של מיליונים, בכל זאת מתרגשות עלינו בתדירות נמוכה, אפילו בעולם שמרגיש כאילו מתעדכן כל ננו-שנייה. אחת הקפיצות הטכנולוגיות הבולטות שמורגשת היטב בכדור הארץ בשנים האחרונות היא זאת שתגרום בסופו של דבר לכל המכוניות בכביש שלכם לנוע באמצעות חשמל, במקום באמצעות הדלק הישן והטוב רק למי שמוכר אותו.

רכבים חשמליים אמנם עדיין מתומחרים גבוה יותר מהמקבילה המתודלקת שלהן, אבל בטווח הארוך ברור שמדובר כאן בחיסכון לא מבוטל

רכב חשמלי – זה באמת כל כך קרוב?

כשחושבים על זה, התאוצה המרשימה באמת בשוק המכוניות החשמליות בשנים האחרונות, היא כנראה בזכות התקבצות של מספר יתרונות מובהקים מאוד על פני מכוניות "רגילות" המונעות בנזין. 

ראשית ישנו העניין הסביבתי. עד לפני כמה שנים לא באמת הפרדנו את האשפה שלנו, מתקנים לאיסוף בקבוקי פלסטיק או סוללות עדיין לא נראו בשום מקום, ואם מישהו דיבר על 'דרגת זיהום לרכב' – זה התייחס לרמת הפירורים על השטיחונים מאחור, ופחות על הפיח שנפלט מהאגזוז שלו. אבל היום כמעט כולנו מודעים בצורה כזאת או אחרות לענייני קיימות ואיכות סביבה. המעבר לאורח חיים ידידותי וירוק יותר הוא כבר לא רק עניין למסורים לדבר בלבד. 

יש כמובן גם את העניין הכספי. רכבים חשמליים אמנם עדיין מתומחרים גבוה יותר מהמקבילה המתודלקת שלהן, אבל בטווח הארוך ברור שמדובר כאן בחיסכון לא מבוטל. חשמל – בוודאי בישראל – הוא מקור אנרגיה זול בהרבה מבנזין או דיזל, וכשמכניסים למשוואה גם תחנות טעינה ביתיות, נפטרים מאלמנטים מבאסים אחרים שנדמה שכבר מזמן התרגלנו אליהם, כמו חיפוש אחר תחנת הדלק הקרובה, שינויים תכופים בתמחור כל ליטר בגלל תנודות במחירים של חביות הנפט בקצה השני של העולם, או סתם הקטע שאתה מחכה למשאבה פנויה בזמן שנהג המונית ההוא בכלל נכנס לקנות קפה בחנות הנוחות הצמודה. מעבר לזה, די ברור שאם תימשך המגמה בקרב יצרניות הרכב לייצר עוד ועוד דגמים חשמליים לגמרי, גם המחיר הנקוב של הדגמים החשמליים יירד בהדרגה וייהפך לתחרותי הרבה יותר. 

סיבה נוספת שהופכת רכב חשמלי למומלץ יותר, היא שכבר הרבה מאוד שנים כמעט כל הדלק בו אנחנו משתמשים מגיע ממספר מצומצם של מדינות בעולם. העניין הזה – יחד עם העובדה שהמדינות האלה משתמשות בכוח הזה כדי להשפיע בצורה גיאופוליטית על מדינות אחרות – גם הוא עוזר לקבע את התפיסה שכדאי מאוד לחשוב על מקורות אנרגיה נוספים. ישראל, אם כבר מדברים, היא דווקא מועמדת קלאסית לאימוץ תחבורה חשמלית לגמרי בדיוק מאותן סיבות גיאופוליטיות, כמו גם בזכות העובדה שמרחקי הנסיעה כאן קצרים בהשוואה לאירופה או ארצות הברית, וממילא העם היושב בציון נחשב לכזה שמאמץ חדשנות וטכנולוגיה די בטבעיות. 

זרם חלופי: האם בקרוב תחפשו רכב חשמלי מומלץ? - ביטוח ישיר

ביטוח רכב חשמלי 

העניין הוא שכל המהפכה החשמלית הזאת כמובן דורשת גם מענפים נוספים הקשורים לעולם הרכב, לעשות את ההתאמות הדרושות. כבר עכשיו צצות ועולות שאלות מהאספקט של ביטוח הרכב למשל. האם יש צורך בביטוח מיוחד לרכב חשמלי על אף שרוב הכיסויים והתנאים הקיימים כבר עכשיו בביטוח הרכב המקיף הרגיל – צפויים להיות רלוונטיים גם לרכב חשמלי? מצד שני, כבר היום פוליסת הביטוח המקיף למשל, כוללת בדרך כלל את שירותי הדרך והגרירה, למקרה שנתקעתם עם תקלה באמצע הדרך. רק שכשמדובר ברכב חשמלי יש לפעמים תקלות שמייחדות אותו כמו מחסור בגלגל רזרבי במקרה של פנצ'ר או נזק לעמדת הטעינה 

חברה אחת שכבר התחברה לזרם החשמלי הזה היא ביטוח ישיר. הזדרזנו לבצע עבור לקוחותינו את עדכון הגרסה המתבקש ולהציע פוליסת ביטוח מקיף שיודעת לתת מענה לצרכים הביטוחיים של רכבים חשמליים. פוליסת הביטוח המקיף שלנו כוללת גרירה במקרה של התרוקנות הסוללה לעמדת הטעינה הקרובה, גרירה לפנצ'רייה או מוסך במקרה של פנצ'ר ומחסור בגלגל רזרבי, ושירות שייחודי רק לנו, כיסוי לעמדת טעינה של רכב חשמלי. כמובן שגם במקרה של ביטוח לרכב חשמלי, מחיר ביטוח הרכב ייקבע במידה רבה לפי הפרמטרים של גיל הנהג, העבר הביטוחי שלו, וכמובן – שווי הרכב. 

מה היתרונות שהופכים את הרכב החשמלי למומלץ עבורנו?

טוב, אז אם יורשה לנו להיות קצת ישירים, צריך לומר שעם כל הכבוד לקיימות, איכות הסביבה, יחסינו עם נסיכויות הנפט של האזור וגזי החממה – חלק גדול מהנהירה למכוניות החשמליות נובע באמת מהחיסכון הכלכלי המובטח, ואנחנו לא מדברים רק על דלק. המיסוי על רכבים חשמליים נמוך יותר מזה של רכבים מונעי בנזין, וזה עוד לפני שהזכרנו את עלויות הטיפול והתחזוקה השוטפת של הרכב, שאמורות להיחתך משמעותית ברכבים חשמליים. תחזוקתו היקרה יותר של רכב מונע בנזין היא פועל יוצא של כל המכלולים והחלקים המיושנים שנוטים להתבלות ולהתקלקל אבל מחזיקים מעמד הרבה יותר זמן כשמדובר ברכב חשמלי.
 
אגב, למקרה שתהיתם, ברחבי העולם ככלל ובאירופה בפרט, כבר מזמן מדובר בהרבה יותר מטרנד חולף, או אופנה כלשהי. עמדות טעינה לדגמים השונים הם כבר מראה שכיח במתחמים רבים ביבשת, כמו גם עמדות הטעינה הביתיות. למעשה, מדינות רבות באירופה כבר הגדירו יעדים אגרסיביים ושאפתניים מאוד לגבי מכסת הרכבים החשמליים שהן רוצות לראות בכבישים שלהן, ונקבו בתאריך ספציפי (בעוד שנים ספורות) שלאחריו מכוניות מונעות בנזין ברחבי המדינה יהיו נדירות בערך כמו עגלה עם סוס. 
 

ביטוח מקיף לרכב חשמלי 
כולל כיסוי לעמדת הטעינה במתנה

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח רכב

זרם חלופי: האם בקרוב תחפשו רכב חשמלי מומלץ?

לא רחוק היום שבו נתוני הסוללה יעניינו אתכם הרבה יותר מביצועי המנוע, אנחנו כאן כדי לוודא שתגיעו ליום הזה מוכנים עם הביטוח המותאם ביותר בשוק לרכבים חשמליים.

מה זה ביטוח לפי קילומטר ואיזה אופציות דומות יש?

מה זה ביטוח לפי קילומטר? למי זה מתאים ואיזה פתרונות שונים מציעות היום חברות ביטוח הרכב? כתבה חשובה מהמומחים של ביטוח ישיר

תתקדמו: ביטוח רכב דרך האינטרנט

ביטוח רכב הוא המוצר הביטוחי הנמכר בישראל ולא בכדי. כל בעל רכב במדינה מחויב ברכישת ביטוח חובה לפי חוק.

השוואת מחירי ביטוח רכב: טיפים לחסכון

ענף ביטוחי הרכב נחשב לאחד הענפים התחרותיים ביותר בשוק המקומי ולכן חשוב לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב על מנת למצוא את ההצעה המשתלמת ביותר

הכירו את ארגון ידידים: אנשים טובים באמצע הדרך

ביטוח ישיר שמחה להפנות לכם זרקור על הפעילות החשובה של ארגון ידידים שחרט על דגלו לספק סיוע ראשוני שאינו רפואי בדרכים

העולם שייך לצעירים: ביטוח רכב מגיל 21

כל הדברים שאתם צריכים לדעת כדי לרכוש ביטוח נהג צעיר מגיל 21.