תאריך השיחה 22/11/2020 | משך שיחה 00:33:34

מזכירה:    שלום וברוכים הבאים לשיחת הועידה של איי.די.איי ביטוח, לסקירת התוצאות של הרבעון השלישי לשנת 2020. לידיעתכם כל משתתפי השיחה נמצאים על מצב ‘mute’. במהלך השיחה תוכלו לשלוח שאלות דרך ה  - Q&A ונתייחס לשאלות בסיום הסקירה. איתנו נמצאים קובי הבר מנכ"ל החברה ורונית חיוחמו סמנכ"לית הכספים.

לפני שאני מעבירה את זכות הדיבור לקובי, ברצוני לציין כי מלבד נתונים היסטוריים שימסרו, כל הנתונים ו/או התוצאות שיוזכרו בשיחה זו הינם תחזיות עתידיות הכוללות סיכונים ואי ודאות. תוצאותיה של החברה עלולות להיות שונות באופן מהותי בשל גורמים שונים, כפי שמפורט בתשקיף החברה ובדיווחיה לרשויות. אני מעבירה כעת את רשות הדיבור לקובי.

קובי:    תודה ובוקר טוב לכולם ותודה שהצטרפתם אלינו לשיחת הועידה בזום. לסקירת התוצאות של הרבעון השלישי לשנת 2020, נמצאת איתי כאן רונית חיוחמו סמנכ"לית הכספים ואנחנו ביחד נשמח לענות לכם על כל השאלות לאחר שנסיים את הסקירה שלנו. אז בואו נתחיל, סיימנו את הרבעון השלישי ואנחנו שבעי רצון לחלוטין מהתוצאות הטובות שלנו, הרווח הכולל לרבעון הוא 77 מיליון שקלים, רווח שיא לרבעון בביטוח ישיר, וזה רווח מצטבר של מאה שלושים ותשעה מיליון שקלים לתשעת החודשים הראשונים של 2020.

אנחנו מציגים מגמה של יציבות ברווח השוטף כבר מספר רבעונים למרות כל הרעשים והקורונה וכל מה שאנחנו כולנו חווים את 2020. אני חושב שהתוצאה של זה זה משורה ארוכה של צעדים שאנחנו מבצעים בכל תחומי הפעילות של החברה ועל חלקם אני ארחיב בהמשך. כפי שאתם יודעים ליבת הפעילות שלנו נמדדת ברווח החיתומי, סיכמנו את הרבעון הנוכחי ברווח חיתומי של 87 מיליון ש"ח מול 72 מיליון שקלים משנה שעברה, והשיפור נובע ומזה אני מאוד מרוצה ממרבית הענפים ואני אפרט על זה בהמשך. גם אם אנחנו מנטרלים השפעות מיוחדות ברכב חובה שאני אפרט עליהם בצורה יותר רחבה בהמשך, הרווח החיתומי שהחברה יצרה ברבעון הנוכחי הוא 80 מיליון שקלים, זה הישג יפה לרווח חיתומי אם אנחנו משווים את זה ל72 מיליון שקלים בשנה שעברה ואסור לשכוח כל הזמן את השנה המיוחדת שאנחנו נמצאים בה, ואני חושב שכל זה זה פועל יוצא של ההחלטות העסקיות שלקחנו וסיפרנו לכם ברבעונים הקודמים ואנחנו כבר עכשיו מתחילים לראות את הפירות שלהם.

לגבי ההשקעות או ההשקעות שלנו של הנוסטרו אז היה לנו רבעון מצוין בהכנסות, המספר או השורה התחתונה מסתכמת שמה ל- 36 מיליון ש"ח ברוטו ביחס לעשרה מיליון שקלים ברבעון מקביל, השוק הוא תנודתי, לפעמים לטובתנו, לפעמים פחות אבל סך הכל אני חושב שהתיק הסולידי שביטוח ישיר מנהלת עוזר לנו לעבור את התקופה הזאת והאמת מראה תוצאות לא רעות לאורך זמן. אני אמשיך, אם אנחנו אני מניח שראיתם כולכם את הפרסומים האחרונים שלנו בהם השקנו שני מהלכים מאוד גדולים שאני מאוד מאוד גאה לגביהם, הראשון חתמנו על הסכם לגבי הקמת מעבדת חדשנות האב משותף בתחום האינשורטק והדאטה, יחד עם ענקית הביטוח היפנית Mitsui Sumitomo Insurance, MSI, היא אחת החברות הגדולות ביפן ובדרום מזרח אסיה, היא חמישית בגודלה בעולם בתחום האלמנטרי, ומבחינתנו זה מהלך שיניב משמעותית תועלות לביטוח ישיר, אני ארחיב על זה בהמשך אבל זה מסוג המהלכים שעבדנו עליהם הרבה זמן ואני שמח שהם הבשילו.

מהלך משמעותי נוסף הוא הכניסה המחודשת של ביטוח ישיר לעולם ביטוחי הבריאות, כמו שאנחנו מייצרים ללקוחות אלטרנטיבה מצוינת בעולמות הרכב, דירה, משכנתא, חיים, אנחנו עושים את זה עכשיו גם בבריאות ועל שני המהלכים האלה אני ארחיב בהמשך.אז בואו נתחיל לעבור ענף ענף ונסקור את המגמות העיקריות בכל אחד מהענפים, נתחיל ברכב רכוש כמובן, אני יודע שאתם מתייחסים לענף הזה כענף מרכזי וחשוב, זה נכון, גם אנחנו מתייחסים לענף הזה ככזה, הוא מהווה חלק מהותי בפעילות של החברה אבל אני גם אוהב להזכיר לכם שוב ושוב שזה לא הענף היחיד שלנו, יש לנו שורה ארוכה של ענפים נוספים, הוא מהווה הוא חלק מהותי מהרווח שלנו אבל הענפים האחרים כבר מגיעים ל-50% ויותר מהרווח של ביטוח ישיר.

אם אני מתחיל לצלול לתוך הענף, בענף הזה יש לנו קיטון של 10% בפרמיות ברבעון שנה מול שנה, או רבעון מול רבעון אשתקד, וזה מתחלק 5% נובע מהורדת מחירים ו- 5% מהכמויות, לשני הצדדים האלה יש לנו השפעה והם פועל יוצא גם של החלטות עסקיות שאנחנו לקחנו, תכף אני אפרט. לגבי הפרמיות, אז קודם כל השבועיים האחרונים של ספטמבר שהיינו בסגר, אולמות התצוגה, המגרשים, השפעת אווירת הסגר הובילו לירידה בפעילות במשק והשפיעו על הרכישות של כלי רכב וכמובן משמה זה השפיע על רכישות הפוליסות. הדבר השני ואני חושב שהוא אפילו יותר חשוב, אנחנו עובדים במרץ וללא הרף על נושא של טיוב התיק שלנו, גם ברבעון הזה המשכנו בעבודה הזאת, אנחנו לא מתפשרים על חיתום איכותי דיפרנציאלי עם תמחור מדויק יותר, וזאת אחת הסיבות המרכזיות לירידה בכמויות שלנו. אנחנו שמים דגש על שורת הרווח, אני חושב, היום כבר קל לי להגיד, אני חושב שרואים כבר את התוצאות ולכן אנחנו נמשיך במסע הזה, זה מסע שיסתיים לקראת סוף 2021 ולכן אנחנו לא נתפשר בנושא הזה. אנחנו נצמח רק צמיחה רווחית ולא מחפשים לצמוח בכל מחיר. כפי שאמרתי אני מעריך שאת המהלך של הטיוב אנחנו נסיים לקראת סוף 2021.

מצד המחירים או ההורדה שאמרתי לכם שנובעת ממחירים, היא התחילה אולי כבר לפני שנה לפני כשנתיים, היא העצימה את עצמה ברבעון השני, הרבעון הזה היה קצת יותר יציב אבל שנה מול שנה רואים את הירידה, זה נובע מירידה בשכיחות בתאונות שנובעת אולי גם מהקורונה, אבל סך הכל השילוב של תחרות מאוד עזה בתחום, אני לא אסתיר אותה, תחרות שעושה לנו לטעמי טוב כי היא מוציאה מאיתנו את המירב אבל הורידה את המחירים, פועל יוצא של היכולת שנובעת מהירידה בשכיחות. בשורה התחתונה בענף הזה אנחנו מראים שיפור ברווח החיתומי בהשוואה לרבעון המקביל, הרווחנו ברבעון הזה 28 מיליון ש"ח, כפי שאמרתי לכם שיפור הרווחיות הוא הנושא שעליו אנחנו שמים את הדגש ולא נתפשר עליו, מבחינתנו אנחנו כבר רואים את התוצאות.

דוגמה נוספת שאנחנו מתגאים בה מאוד, אנחנו ממשיכים לשמור על שיעור נאמנות לקוחות של מעל 82%, תוך כדי המהלך של טיוב התיק, מבחינתנו זה מצוין ולשמה אנחנו מכוונים. אני רוצה להגיד לכם שעל אף התחרות אנחנו מותג מוביל, נמשיך להיות מותג מוביל, היתרונות היחסיים שלנו הם גדולים ומשמעותיים ומהותיים בענף, בכל הענפים שלנו אבל בפרט ברכב רכוש. אז אם אני רק אפרוט אותם, המותג שלנו חזק ומוכר, אנחנו מקום ראשון באיכות השירות שלנו כבר שלוש שנים ברציפות, יש לנו 25 שנים של דאטה על לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים, לקוחות עבר, שנותן לנו כלים לייצר מודלים בתחום הדאטה שמאוד מאוד משרתים אותנו ואנחנו כבר רואים את התוצאות, הטכנולוגיה שלנו כל הזמן מתקדמת, אם זה הוואטסאפים, הבוטים, האר.פי.איים, העבודה עם תמונות בתחום התביעות, שורה ארוכה של נושאים שמעניינים אותנו ואני יכול להגיד היום בגאווה אצלנו דיגיטל זו דרך חיים עוד לפני שחברות אחרות היו באזורים האלה.

בואו נמשיך לענף הבא, אני אתמקד ברכב חובה. בענף הזה אנחנו כבר רואים במספר רבעונים שיפור בפעילות ובתוצאות שלנו, זה ענף שאנחנו לאורך זמן השאיפה שלנו שמה היא לצמצם הפסדים שהיו בעבר ואנחנו חושבים שאנחנו בכיוון, הרבעון הזה גם רשמנו רווחים, אם אני רוצה קצת לפרט יותר אז ברבעון הזה רשמנו רווח חד פעמי בעקבות שחרור רזרבה בעקבות פסיקת בג"ץ בנושא ריבית ההיוון של הביטוח הלאומי, מה ששיחררנו זה בהיקף של 25 מיליון שקלים, מנגד ביצענו הפרשה בגין התפתחויות עבר מלפני 2018 בהיקף של כ - 18 מיליון ש"ח, אז סך הכל אם אני לוקח את שתי ההשפעות החריגות האלה או החד פעמיות התוצאה היא תרומה של שבעה מיליון שקלים לרווח החיתומי. בשורה התחתונה, כפי שאני אומר לכם כבר כמה רבעונים, זה לא ענף שאמור להיות מקור רווח אצלנו מהסיבה הפשוטה כי הרגולטור מכוון את זה שזה לא יהיה ענף עם מקור רווח, אבל זה לא ענף שצריך לגרום לנו להפסדים, אנחנו נהנים מהתוצאות של העבודה הקשה שלנו בענף הזה וממשיכים בצעדים לניהול הדוק של התביעות, המשך ניהול התיק יחד עם מבטחי משנה, וכל פעולות של הטיוב תיק שאנחנו רואים כבר את התוצאות שלהם ברכב רכוש, ברכב חובה אנחנו נראה אותם במעלה הדרך למרות שכבר יש סימנים חיוביים כבר עכשיו, בסך הכל המגמה ברכב חובה נראית טוב מבחינתנו.

אם אני עובר לענף דירות, אז בענף דירות ברבעון הקודם סיפרתי לכם שאנחנו מתחילים להרגיש את הטרן ארונד שעשינו בענף הזה, אז אנחנו רואים גם ברבעון הזה את התוצאה החיובית, את הצמיחה ברווח, זה ענף שאנחנו עושים בו עבודה מאומצת שבעיקרה צמיחה במספר המבוטחים ושיפור ברווח החיתומי. השינוי מיקוד שלנו בבחירות כאשר אנחנו שמים יותר דגש על לקוחות ברווחיות גבוהה, אבל הפרמיה שלהם הממוצעת יותר נמוכה אז אנחנו רואים תופעה שמבחינתנו היא בסדר גמור, אנחנו רואים שיפור בכמויות במספר הלקוחות שלנו, צמחנו פה ב - 7% בסך הכל הפרמיות צמחנו רק ב – 2% כי שינינו את התמהיל אבל בשורה התחתונה אנחנו רואים יותר רווח בענף הזה. כפי שאמרנו לכם גם בעבר אנחנו ממשיכים להגדיל את הפעילות שלנו עם המודל של שרברב בהסדר, זה נראה כיוון טוב, מעל שליש מהתיק שלנו כבר עבר למודל החדש, אנחנו עם שביעות רצון מהלקוחות, אנחנו צופים שזה יקטין לנו את עלות התביעות וסך הכל אני אופטימי על הענף הזה, אני חושב שאנחנו נמשיך לראות בו שיפור, אנחנו נמשיך לעשות את הצעדים של החיתום המדויק, של תמהיל התיק, של העבודה עם שרברב בהסדר ואני חושב שהכיוון פה נראה בסדר גמור.

אני אעבור לענף חיים, כמו שאתם יודעים הענף הזה הפך להיות מאוד דומיננטי אצלנו, משמעותי בשנים האחרונות, אנחנו רואים בו מנוע צמיחה חשוב לשנים הבאות, אנחנו ממשיכים לצמוח בענף הזה, ברבעון הנוכחי אנחנו מציגים צמיחה של 6% בפרמיות ביטוח ללא החיסכון, ללא מרכיב החיסכון והרווח החיתומי הסתכם ל – 26 מיליון ש"ח, גידול קל ביחס לרבעון המקביל אשתקד ואנחנו בהחלט מרוצים, אני חושב שהענף הזה מראה לאורך זמן יציבות בתוצאות, בסך הכל התוצאה יפה ואנחנו נמשיך לצמוח בענף הזה, אנחנו מאמינים בו, גם בריסקים הטהורים, גם במשכנתא הישירה וגם במשכנתא שהיא פועל יוצא של השת"פים שלנו עם הבנקים.

אם אני עובר לענף בריאות, את ענף בריאות כפי שאתם כבר מכירים את ההסברים שלי אני מחלק לשלושה תחומי פעילות, יש את מוצר הבריאות הקלאסי, ניתוחים, השתלות, מחלות קשות, יש את הסגמנט של נסיעות לחו"ל ויש את הסגמנט של תאונות אישיות. אז כפי שאמרתי בתחילת דבריי, כחלק מהתוכנית האסטרטגית שלנו שהיצגנו לכם אותם ברבעון הראשון או בשנתי זה היה, החלטנו להיכנס מחדש ובעוצמה לתחום ביטוחי הבריאות, אנחנו אומנם מוכרים ביטוחי בריאות כבר כמה שנים טובות אבל זה היה בפרופיל נמוך ובנתח שוק נמוך.

בשנה האחרונה עשינו עבודת מטה מקיפה, מיפינו ולמדנו את תחום הבריאות לעומק, למדנו את צרכי הלקוחות ואת הדברים החשובים להם בנושא הזה ואתם ראיתם את זה בפרסומות החדשות שלנו, כולם כבר מכירים את גוזלי, אז הישקנו את תחום הבריאות עם שורה של מוצרים חדשים המותאמים אישית ללקוחות עם מעטפת רחבה, עם רמת כיסוי גבוהה במחירים טובים ואני באמת אומר לכם כי עשינו השוואה לעומק, המוצר שלנו נכון לעכשיו הוא המוצר המוביל בשוק ברמת הכיסוי שלו, המחירים שלנו אטרקטיביים וכמובן גם בבריאות כמו בשאר הענפים שלנו אנחנו נמשיך לתת את השירות האיכותי והמצוין שלו, אמרתי לכם אנחנו גאים שנה שלישית ברציפות מקום ראשון בשירות, מבחינתנו זה גורם כבר מבדל, אבל אני חייב להגיד לכם שבבריאות יצאנו למסע ארוך, שום דבר זה לא בום טראח, אנחנו בשלים לצאת למסע ארוך בנושא הזה, אנחנו מצפים להגדיל את נתח השוק שלנו בתחום בריאות, להפוך להיות שחקן דומיננטי ואני רוצה גם לקוות שמה שביטוח ישיר עשתה בעולם הרכב לפני 25 שנה היא תעשה גם בעולם ביטוחי הבריאות.

אם אני עובר לסגמנט השני של נסיעות לחו"ל אז פה אני לא צריך לחדש לכם, השוק הזה נסגר בעצם, לא היו נסיעות לחו"ל כמעט, עם ישראל לאור מצב הקורונה ברובו היה בארץ ולכן הענף הזה הפרמיות שלו כמעט ירדו לאפס ברבעון ולכן רואים את הירידה בפרמיות בענף בריאות וחייבים להגיד זה גם רבעוני קיץ אז הנסיעות לחו"ל תמיד זה היה רבעונים חזקים שלהם. לגבי מוצר תאונות אישיות שזה הסגמנט השלישי בתחום הבריאות, החל מרבעון ראשון 2021 אז המוצר שאנחנו מכירים לא יימכר יותר בגלל החוזר החדש של המפקח שאסר למכור את המוצר הזה, התיק הקיים שלנו ימשיך להתנהל עוד שנים טובות ולהביא לנו את רווחיות מהתיק הקיים, לגבי המוצר החדש אנחנו ב – 2021 נשיק את המוצר החדש לאחר שנלמד אותו לעומק, נבנה אותו נכון ונרוץ קדימה.

אז לסיכום ברמת הרבעון, הפרמיות בענף בריאות בעצם לא רואים בהם שינוי, הוקפאו בעיקר בגלל נסיעות לחו"ל והשינוי הרגולטורי בתאונות אישיות, אבל אם אני לוקח את הסגמנט הראשון של ההוצאות הבריאות, ניתוחים, השתלות ומחלות קשות, פה אנחנו רואים צמיחה של 11% שהיא צמיחה יפה שאנחנו מקווים כמובן עם ההשקה המחודשת שהיא תהיה צמיחה גבוהה יותר, ברמת הרווח אנחנו שומרים על היציבות ברבעון הזה מהסיבות שאמרתי לכם, בעיקר מהתאונות אישיות.
בואו נדבר על הוצאות כפי שאנחנו מדברים כל רבעון. אנחנו פשוט תקופה ארוכה, אני חושב שנתיים, עושים עבודה מאומצת בעולם ההוצאות, אנחנו עושים עבודה מקיפה, משקיעים בזה לילות כימים, אין דבר שאנחנו לא בוחנים ולא הופכים, אנחנו כבר רואים תוצאות, צמצמנו את עלויות השכר, ייעלנו תהליכים, שילבנו טכנולוגיות, אנחנו עושים הרבה מאוד פעולות כל הזמן לשפר את זה דרך שיפור מסע הלקוח ודרך שיפור השירות שלנו ללקוחות, ברבעון השני אם זה בתחילת הקורונה עשינו תוכנית התייעלות רחבה, ההשפעה של הצעדים שעשינו הורידה את רמת ההוצאות באופן מיידי, שמרנו על זה ברבעון הנוכחי והיא תשפיע אני מניח גם ברבעון האחרון.

הצעדים שעשינו, החזרה לפעילות, הרחבת הפעילות שלנו, הצמיחה בחלק מהענפים אפשרה לנו לא להוציא עובדים לחל"ת ברבעון הזה, את ההתייעלות שעשינו ברבעון הראשון הייתה על דרך אי קליטת עובדים, כי אתם מכירים את זה אנחנו חברה צעירה מבחינת גילאי העובדים, עוזבים עובדים, הולכים ללמוד באוניברסיטאות, מתחילים שנה אקדמית, זה אפשר לנו לעשות את ההתייעלות בכוח אדם ללא הוצאה לחל"ת, ולכן כשאני מסכם את הרבעון אנחנו מציגים התייעלות של 5% או הפחתת הוצאות של 5% בהוצאות התזרימיות שלנו רבעון מול רבעון אשר קוזזו חשבונאית בעקבות הקיטון בהוצאות הרכישה הנדחות בדאק שזה פועל יוצא של הירידה בפרמיה והשינויים שהיו לנו בתחום הזה אבל במהות ירדנו באותם 5% בהוצאות התזרימיות.

אני רוצה להדגיש פה משהו שאני גאה בו, על אף הירידה בהוצאות התזרימיות אנחנו ממשיכים להציג גידול הנובע, הגידול בהוצאות הפחת ובהוצאות התשתית הטכנולוגית שלנו, אנחנו לא חוסכים בעולמות של הטכנולוגיה, אני חושב שזה הגורם שמבדל אותנו וימשיך לבדל אותנו והטכנולוגיה עוסקת בתשתית, עוסקת בתהליכים, עוסקת במסעות לקוח שלנו, בדאטה, אנחנו נוגעים בכל אחד מהאזורים האלה, לא נחסוך פה, אנחנו חושבים שזה אחד ממנועי הצמיחה שלנו קדימה.

לגבי החדשנות, הזכרתי כבר קודם את ההסכם עם היפנים, ביטוח ישיר זה ארגון שמאמץ חדשנות לא כסיסמה ולא כטרנד, זו דרך חיים אצלנו כבר לאורך הרבה מאוד שנים, אנחנו משלבים חדשנות בין אם היא פנימית ובין אם מגיעה מסטרט אפים חיצוניים או טכנולוגיות חיצוניות כמהלך מתמיד שאנחנו משפרים איתו את הצעות הערך שלנו, את התהליכים הפנימיים, הכל מתוך מטרה לייצר יתרון תחרותי, לחסוך עלויות ולשפר את הצעת הערך ללקוחות. ביטוח ישיר אמרתי לא רוצה לחזור על זה, אנחנו מובילים את עולם הדיגיטל והחדשנות מבין חברות הביטוח, אנחנו עשינו בשנה האחרונה קפיצת מדרגה מאוד גדולה בעולמות הדאטה שלנו, במודלים של המאשין לרנינג שעובדים אצלנו, מהפכה יפה מאוד בתחום הזה.

אז כפי שאמרנו לכם עשינו ברבעון מהלך אסטרטגי עם החתימת הסכם על האב המשותף עם ה – MSI, המהות של האב היא בעצם להביא טכנולוגיות חדשות, סטרטאפים חדשים, רעיונות חדשים, לעשות איתם POC פה בארץ על כל מה שרלוונטי לביטוח ישיר ומה שפחות רלוונטי יעשה ביפן והכל מתוך מציאה משותפת של פתרונות חדשניים עבור שתי הקבוצות ועבור הלקוחות של שתי הקבוצות בעולם הטכנולוגי דיגיטלי ודאטה. אבל השיתוף פעולה עם MSI הוא מעבר להקמת האב, הוא שיתוף פעולה אסטרטגי, אני מזכיר לכם הם השקיעו בחברת האם שלנו, יצאנו פה למהלך משותף שיהיו לו יתרונות נוספים בתחומי העשייה של הקבוצה, אין ספק שההחלפת ידע משותף, החלפת רעיונות, ונושאים נוספים יניבו תועלת לנו ואני בטוח שמגיעה כזאת חברה גדולה עם עוצמה כזאת וגם תועלת למשק הישראלי.

לגבי הדיבידנד, אז לפני פחות מחודש פרסמנו את יחס כושר הפירעון שלנו ל – 2019, זה כבר היה בהתאם לחוזר החדש של המפקח, השיעור עמד על 154%, ראיתם את ההשוואות של חברות הביטוח אז כמובן אנחנו ביחס גבוה משמעותית מכל השוק ממה שאנחנו ראינו ובנוסף באותו מועד אישרנו חלוקת דיבידנד של 40 מיליון ש"ח נוספים ל - 2019 שהביאו אותנו יחד עם ה - 70 שהיינו לפני זה ל - 110 מיליון שקלים, ביחד הם הביאו ל - 50% מהרווח לשנה הזו, כל הנושא וזה עומד במדיניות שלנו וככה תכננו. לגבי דיבידנד של 2020 אנחנו נשלים את השנה, נראה את התוצאות השנתיות והדירקטוריון ידון על חלוקת דיבידנד לגבי 2020.

לסיכום אני רוצה להגיד שאני אופטימי, שבע רצון מהתוצאות האלה, אני חושב שאנחנו כחברה מרוצים מהעבודה הפנימית שאנחנו עושים בשורה ארוכה של נושאים, הרעשים קיימים, אי אפשר להתעלם כהחברה עסקית גדולה במשק הישראלי אי אפשר להתעלם מהשפעות הקורונה, מהשפעות שוק ההון, מההשפעות המקרו כלכליות, אבל אנחנו אני חושב שלמדנו להתנהל לצד הדברים האלה ולעשות את המירב שאפשר, אני חושב שכבר רואים ניצנים של פירות של הצעדים שעשינו, אם זה בטיוב, אם זה בהוצאות, אם זה בטכנולוגיה, כל אחד מהדברים האלה משפיעים על השורת הרווח שלנו, יש לנו שורה ארוכה של מהלכים אסטרטגיים שאנחנו עובדים עליהם, צמיחה בענפים נוספים למעט הרכב, ראיתם את זה בחיים, אתם רואים את זה בבריאות ואנחנו נעשה שמה יותר וסך הכל אני חושב שכל הדברים האלה יחד יאפשרו לנו להמשיך להוביל את עולם הביטוח הישיר, את עולם התוכן הזה וכמובן לשמור על פסי הרווחיות אליהם אנחנו רגילים, אז פעם תודה רבה לכם שהשתתפתם בשיחה, אנחנו עכשיו זמינים לשאלות, אנחנו לרשותכם, תודה רבה.

מזכירה:    קובי שאלה ראשונה, האם ההסכם עם החברה היפנית משפר את הנראות של החברה בקשר עם עלות ביטוחי המשנה בשנה הבאה.

קובי:    אנחנו לא כיוונו ישירות לנקודה הזאת אבל MSI היא גם מבטח משנה גדול, עבדנו איתו גם בעבר וכל מה שנוכל לעשות כשיתוף פעולה פורה עם MSI שהיום הם עובדים איתנו בשיתוף פעולה באזורים שתיארתי, אז אנחנו נשמח לעשות ואני חושב שזה יניב תועלת בהרבה מאוד אזורים.

מזכירה:    תודה, האם תוכל להרחיב יותר בעניין עודפי ההון וחזרה לדיבידנד שוטף?

קובי:    סך הכל ביטוח ישיר יש לה מדיניות דיבידנד ברורה ומוצהרת שהיא שואפת לחלק 50% מהרווח השנתי שלה כדיבידנד, המדיניות הזאת נשמרה על ידי הדירקטוריון, אושררה ופרסמנו את הסולבנסי שלנו, את היחס כושר פירעון עם תוצאה לגמרי לא רעה, אני אומרת זה בטוח בהשוואה לאחרים עם 154 ולכן אנחנו ערים לתקופה, אנחנו זהירים, אנחנו מתנהלים תמיד בזהירות הנדרשת ולכן החלטנו השנה לראות את התוצאות השנתיות ואז להביא הדירקטוריון ישב וידון בזה אבל אנחנו מאמינים שגם לבעלי המניות שלנו מגיעה תמורה מהרווחיות השוטפת של החברה ואתם ראיתם גם כשפרסמנו שעדכנו את היעד רב שלנו לסולבנסי לחלוקת דיבידנד 120 כי זה תואם את מה שהחברה למדה בשנים האחרונות, חישובים נהיו כבר יותר סטביליים, השוק למד את זה יותר, כשקבענו את ה - 140, קבענו זה טרום תקופתי, כשקבעו פה את ה - 140 לפני זה היינו הראשונים שעשינו את זה והיום אנחנו מרגישים בנוח עם המספרים האלה ולכן הכיוון של החברה זה מדיניות חלוקת הדיבידנד שהיא הצהירה עליהם.

מזכירה:    קובי מתי אתה מעריך שנראה חזרה לצמיחה?    

קובי:    ראשית ביטוח ישיר צומחת בשורה של ענפים בדירות, בחיים בבריאות, ביטוח ישיר צומחת ומבחינתנו זה מאוד מאוד חשוב.
שתיים בביטוח רכב אז קודם כל צריך להפריד, אני חושב שצמיחה בכמויות שלנו אנחנו נראה במעלה הדרך כי אנחנו מתכננים להשלים את הטיוב תיק שלנו לקראת סוף 2021 ואני מניח חוץ משזה יניב לנו לשורת הרווח החיתומי יאפשר לנו גם לחזור לצמיחה בכמויות, לגבי נושא המחירים שמשפיע על הפרמיות בדיוק זה פונקציה של הנסועה, של השכיחות, של התחרות אבל אנחנו עובדים בכל החזיתות ולכן אני אומר עוד פעם, אנחנו ממוקדים ברווח החיתומי שלנו, אנחנו ממוקדים בצמיחה קדימה בשורה ארוכה של ענפים, יש לנו צמיחה ברווח כמו שאמרתי ולכן החברה מבחינתנו לא, למרות הקורונה, היא חברה שצומחת, בכל הענפים וברכב והיא תטפל בזה בצמיחה בכמויות ברכב רכוש שנשלים במהלך הטיוב לקראת סוף 2021.    

מזכירה:    תודה, ניסיתם בעבר להגדיל נתח שוק בבריאות, למה שפעם תצליחו?

קובי:    שאלה מצוינת, באנו למהלך של הבריאות הפעם בצורה ובמהלך מאוד מאוד יסודי, יש לנו מנהל מוצר בריאות שגייסנו אותו חדש לפני כמעט שנה, עשינו מחקר שוק, למדנו את הצרכים, למדנו מה מדבר ללקוחות, בנינו משהו שהוא את תמהיל שמבחינתנו הוא מאוד נכון של איכות מוצר, איכות שירות ומחיר מאוד אטרקטיבי ואני חושב שהדבר הכי חשוב שיש כאן זה הבנו, הבורד שלנו הבין את זה, זה מסע ארוך, לא רואים תוצאות אחרי חודש ולא אחרי רבעון אחד ולא אחרי שתיים, מהלך כזה זה מהלך ארוך טווח שאנחנו נשקיע בו הרבה מאוד כסף, אתם רואים את ההשקעה שלנו במיתוג ובפרסום, אנחנו הוספנו צוותים בתחום הזה ולכן אני אופטימי אבל מרתון, לא ריצה ל - 100 מטר וככה אנחנו מסתכלים על זה כמו שאנחנו הסתכלנו אולי בעבר הרחוק על עולם הרכב כשנכנסו לתחום או על עולם החיים לפני כמה שנים טובות ולכן עוד פעולה באחד המסעות של הפעילות האסטרטגית שלנו, של הצמיחה האסטרטגית.

מזכירה:    שאלה נוספת, מה אובדן ההכנסות מסיום פוליסת תאונות אישיות?

קובי:    מה שהסתיים זה המוצר הישן, בשנה האחרונה אנחנו כמעט שמרנו על גודל תיק בלי צמיחה בתחום הזה מהסיבה שהרגולציה כבר הייתה מאוד הדוקה ומאוד הכבידה, מה שאני מניח שיהיה קדימה זה התיק הקיים ירוץ איתנו עוד כמה שנים טובות, שבע, שמונה, תשע, אי אפשר לדעת בדיוק כמה שנים, סך הכל זה תיק רווחי ובמקביל אנחנו איפשהו במהלך 2021 נשיק את המוצר החדש אחרי שנלמד לעומק, אתם מכירים כבר אותנו, אנחנו עושים כל דבר ביסודיות שאנחנו אוהבים, נשיק את המוצר ואני מקווה שסך הכל הסל המשותף יאפשר לנו לשמור על הרווחיות שאנחנו רוצים.

מזכירה:    קובי האם לאור השחיקה במחירי רכב רכוש אתם שוקלים להגדיל את יעד תשואת רווחי השקעות בתיק המנוהל בתחום זה?

קובי:    אנחנו חושבים שדווקא התקופה האחרונה מוכיחה את זה שאנחנו מנהלים את התיק השקעות שלנו באופן סולידי, ביטוח ישיר היסטורית וגם היום מאמינה שאת הרווחיות העיקרית שלה היא עושה מהרווח החיתומי מענף הביטוח, עם זאת אנחנו מנהלים תיק עם תמהיל נכסים מאוזן ויפה אז אני לא חושב שאנחנו נצא בהכרזות של הגדלת התשואה בתקופה הזאת אלא אנחנו נשמור על אותו אופי תיק שעשינו עם התשואה שעשינו בשנים האחרונות, אני חושב שזה משקף את האיזון הנכון בין השגת תשואה לבין ניהול הסיכונים שאנחנו רוצים לעשות.

מזכירה:    תודה ושאלה אחרונה, האם אתה חושב שהמשבר מאחוריכם?

קובי:    וואו יומרני, אני לא חושב שהמשבר מאחורינו, אני לא חושב שמדינת ישראל מאחורי המשבר או שהכלכלה הישראלית מאחורי המשבר, ראינו פה גלים עם הקורונה בארץ ובעולם ולכן אני חושב שמה שיותר נכון להגיד זה שלמדנו ואנחנו ממשיכים ללמוד להתנהל לצד המשבר, גם תפעולית, גם בצד ההוצאות, גם בניהול הצד העסקי ואני חושב שזאת האמירה היותר נכונה שלמדנו להתנהל לצד המשבר.

מזכירה:    תודה רבה, אין שאלות נוספות.

קובי:    תודה רבה לכולם וניפגש שוב ברבעון הבא.

-  סיום שיחה  -