שאלות ותשובות

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח בריאות

מה זה שב"ן?

שב"ן, ראשי תיבות עבור "שירותי בריאות נוספים", הוא מונח המתייחס לשירותים רפואיים שקופת החולים מציעה למבוטחיה בנוסף על השירותים הרפואיים הבסיסיים שהיא נותנת להם מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי. בדרך כלל מדובר בשירותים כגון רפואת שיניים, רפואה משלימה, בדיקות תקופתיות ועוד.

מהי תקופת אכשרה ומה משך הזמן שלה כשמדובר על ביטוח בריאות?

תקופת אכשרה היא תקופה בה הביטוח בתוקף אך המבוטח אינו יכול לתבוע את תגמולי הביטוח במצב של מקרה ביטוחי. תקופת האכשרה בביטוח בריאות עומדת לרוב על 90 יום.

למה כדאי לי לעשות ביטוח בריאות פרטי?

כל אדם הנדרש זה מכבר לניתוח מכיר מקרוב את הסיטואציה: מוסדות הרפואה הציבורית בישראל סובלים ממחסור בכוח אדם ובמיטות אשפוז, כך שעל פי רוב חולה המופנה לניתוח או השתלה כזאת או אחרת אינו יכול לבחור את זהות הרופא המנתח ונאלץ להמתין זמן רב עד קיומו או במקרה בו על מנת להחלים הוא זקוק ליטול תרופות יקרות ערך שאינן נכללות בסל הבריאות, או תרופות הממומנות רק עבור התוויות מסיומות ולא במקרים נחוצים אחרים. על מנת לשפר את סיכויי החלמתו הוא נאלץ לפנות לרפואה הפרטית ולהוציא מכיסו עשרות אלפי שקלים, כל שכן כשמדובר בניתוח או השתלה אשר אינן מסובסדות על ידי קופות החולים. את המצבים הקשים הללו ניתן בהחלט למנוע על ידי רכישת ביטוח בריאות שיאפשר לכם לחסוך בהוצאות אלו ואף ישפר באופן ניכר את היקף וטיב השירות הרפואי המגיע לכם תמורת תשלום חודשי לא גבוה.

מהם עיקרי השינויים שנכנסו לתוקף ברפורמה בביטוחי הבריאות?

הרפורמה בביטוחי בריאות נכנסה לתוקף ב-1 בפברואר 2016 ומטרתה להפוך את הביטוח לפשוט וברור יותר על ידי איחוד מבנה הפוליסות המוצע על ידי כלל חברות הביטוח בישראל למספר חלקים: ביטוח תרופות, ביטוח השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל וביטוח ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל. שינוי נוסף שהיא הביאה עימה הוא העובדה שהיא מתחדשת ב-1 ביוני אחת לשנתיים החל משנת 2018.

איך מדווחים לחברת הביטוח על בעיה בריאותית?

אירוע ביטוחי אינו חוויה נעימה, במיוחד כשמדובר בבעיה בריאותית. על מנת לדווח לחברת הביטוח, חייגו מכל טלפון למספר 03-5555555 ופנו למוקד הטיפול בתביעות שלנו סמוך ככל הניתן למועד המקרה עצמו ומסרו פרטים. מכאן, הנציגים המיומנים כבר ינחו אתכם בדיוק כיצד לפעול על מנת לקבל את הפיצוי ולחזור לשגרה בהקדם האפשרי. על מנת להפחית אי וודאות ולחסוך זמן יקר בתהליך, אנו ממליצים להיכנס לעמוד תביעות ביטוח בריאות באתר על מנת לקבל מידע מקדים.

המחיר שלכם מצוין, אבל האם כשאהיה בצרה אקבל שירות מספק?

לא נעיד על השירות של עצמנו, אבל לשמחתנו אנחנו לא באמת צריכים. אנחנו בביטוח ישיר שמים דגש גדול מאוד על שירות מקצועי ואדיב ללקוחותינו, הראייה הטובה ביותר לכך מהווים הסקרים היומיים שאנו מבצעים שמעידים כי 95% מלקוחותינו מרוצים מהשירות בהתאם ומעל הציפיות והדבר מתבטא היטב במכתבי התודה שרבים מהם כותבים לנו. בנוסף, דורגנו ראשונים במדד איכות השירות של משרד האוצר בכל הקשור לטיפול בפניות ותשלום תביעות ללקוחות ביטוח בריאות. אל דאגה - אתם בידיים טובות!

כיצד נקבעת עלות הביטוח?

עלות ביטוח הבריאות נקבעת בהתאם לנתוני המבוטח - מין, גיל, עיסוק, תחביבים ומצב רפואי במעמד רכישת הביטוח.